Home Decor 2016 – poznaj najnowsze trendy!

Sztuka Życia

Od 8 do 11 marca Poznań stanie się europejską stolicą wzornictwa. Na największej imprezie branży meblarskiej i dekoracyjnej w Polsce pojawi się ponad 450 wystawców z różnych krajów.

Już 8 marca w Poznaniu rozpocznie się największe w Polsce wydarzenie biznesowe dla branży dekoracyjnej. Przez cztery dni na targach Home Decor topowe marki pokażą jakie produkty będą dominować w domach Europejczyków. Przyjdź i zobacz co będzie modne w nadchodzącym sezonie!

Europejskie wnętrza w odważnych kolorach

Targi Home Decor zgromadzą niemal 150 wystawców z różnych krajów, m.in. z Szwecji, Hiszpanii, Holandii, Finlandii czy Wielkiej Brytanii. Ekspozycja wydarzenia zostanie podzielona na strefy tematyczne: dekoracje, oświetlenie, tekstylia oraz wyposażenie kuchni i łazienki. W każdej z powyższych przestrzeni pojawią się premiery produktowe, które są tworzone w oparciu o analizę potrzeb i przewidywanie trendów. Jak zauważają obecni na targach przedstawiciele marki Koopman International Polska w 2016 roku wciąż będą modne wnętrza stylizowane na stylu skandynawskim .

Nadal będą królować biele i szarości. Wszelkie ich połączenia z pastelami są niezmiennie modne i przyciągające oko. Niemniej, trendy zmieniają się w kierunku kolorów ciemniejszych, traktowanych wcześniej jako bardziej odważne, to jest zarówno miedź, zieleń, butelkowy brąz, czy po prostu czarny, nadający wnętrzom swoistej elegancji. Konfigurowanie ich z uniwersalną bielą nadaje pomieszczeniom szczególnego charakteru. Nie można zapomnieć o modnych surowych wykończeniach i minimalizmie, skupiającym uwagę na produkcie samym w sobie. Śmiałe podejście klientów będzie również widoczne w oświetleniu wnętrz – zapowiada Agnieszka Okrzeja ze e-sklepu Pufa Design, który pokaże na targach produkty w Prestige Zone:

Serca podbija soft minimalizm, japońska estetyka oraz vintage. Będzie dużo zabawy skalą. Coraz częściej wybierane są lampy gigantyczne i minilampy. Co do kolorów - zdecydowanie prym będą wiodły róże, czerwienie, odcienie terakoty, leśne ciemne zielenie i barwy miedziane. Cały czas na topie utrzymuje się drewno, dużo też będzie metali malowanych proszkowo, betonu, marmuru, silikonu oraz nowego rodzaju materiałów jak tworzywa pozyskane z recyklingu czy kompozyt z naturalnych włókien bambusowych i polipropylenu.

Smaczny design, czyli jak zachęcić do częstszych wspólnych posiłków

Dla wielu osób sercem wnętrza jest stół, przy którym mieszkańcy nawiązują bliskie więzi, rozmawiają i  wspólnie biesiadują. Piękna ceramika może podkreślić wyjątkowość tych chwil, ale ma również wymiar czysto praktyczny – napoje, dania, desery wyglądają w niej na bardziej apetyczne i luksusowe.

- Od kilku sezonów w ceramice obserwujemy triumfalny powrót złota, kojarzonego przez lata z klasycznymi, bogatymi dekoracjami, wracającego teraz w nowej, delikatnej i współczesnej formie, pojawiającego się zarówno w dekoracjach pełnych jak i w subtelnych detalach, również łączonego z czernią, kobaltem czy różem. Utrzymującym się trendem jest również mix&match, czyli możliwość tworzenia własnych kompozycji z kilku elementów kolekcji, pozornie do siebie niepasujących, jednak stanowiących nierozerwalną całość. Stosowana przez lata symetria i ustępuje miejsca minimalistycznej geometrii, asymetrycznej i graficznej. Efektowne asymetrie dominują również w motywach roślinnych, występujących obecnie w formach szkicowych, rysunkowych. Rzeczą wartą podkreślenia jest fakt, iż od pewnego czasu najwięksi przedstawiciele rynku, tacy jak Ćmielów, Bolesławiec czy Kristoff, podejmują współpracę ze znakomitymi projektantami, nie tylko młodego pokolenia, oferującymi nowe, świeże i nieszablonowe spojrzenie na temat – tłumaczy Marcin Młoczkowski, project manager marki VOLA, która jest obecna w Prestige Zone targów Home Decor.

Więcej indywidualizmu i kreacji po stronie klienta

Malejące metraże mieszkań, częste przeprowadzki i rosnąca tendencja do podążania za nowinkami ze świata designu wpłynęły na ugruntowanie trendu na modułowość i indywidualizację mebli. Dzięki aplikacjom mobilnym, rozszerzonej rzeczywistości oraz nowoczesnemu procesowi produkcji nawet osoba niezwiązana z pracą projektową może stworzyć unikalny produkt w oparciu o pewne ustalone wzory. Oczekiwania klientów są podobne w przypadku tkanin obiciowych, które są główną ozdobą mebli.

- W czasach masowej produkcji z Chin klienci potrzebują produktu, z którym będą mogli się utożsamiać. Dlatego w nadchodzącym sezonie będzie można zaobserwować rozwiązania umożliwiające indywidualne kreowanie produktu, który trafia w ręce klienta, zaspokajając tym samym rosnącą w społeczeństwie potrzebę posiadania czegoś niepowtarzalnego. Są to różnorodne kolekcje, które można zestawiać ze sobą na setki sposobów. Na rynku pojawia się też coraz silniejsza tendencja do wyboru tkanin, które oferują nie tylko ładny wygląd, ale również gwarantują łatwość utrzymania mebla w czystości. Coraz popularniejsze są również tkaniny opóźniające rozprzestrzenianie się ognia, którego źródłem jest tlący się papieros, a nawet zapałka. Prym będzie wiodło też połączenie ekologicznego, naturalnego wyglądu z najnowocześniejszą technologią– przewiduje Magdalena Młodzik z firmy Toptextil, wystawca Home Decor.

Duże zainteresowanie Polaków produktami luksusowymi

Obowiązkowym punktem programu targów Home Decor jest Prestige Zone – Strefa Marek Premium, która ma charakter „trendów w pigułce”.  W tym miejscu pojawią się produkty o doskonałym designie, wykonane z wysokiej jakości materiałów. Na potrzeby projektu organizatorzy wybrali z oferty liderów ceramikę, oświetlenie, tekstylia i meble spełniające oczekiwania wymagających klientów. Tuż obok znajdzie się przestrzeń Bloggers Zone, gdzie znane blogerki zaaranżują współczesne wnętrze mieszkalne wykorzystując topowe produkty wybranych wystawców: grupy VOX, Fargotex, Motive Home, Belldeco, New Elegance Dorel, House & More, ComforTeam, Swarzędz Meble oraz Yankee Candle.

Inspiracje wzornicze i porady marketingowe

Z targami Home Decor będą sąsiadować wydarzenia o pokrewnej tematyce: wystawa wzornictwa przemysłowego arena DESIGN oraz MEBLE POLSKA. Na wszystkie wydarzenia będzie można wejść w ramach jednego biletu wstępu. Dla zwiedzających jest zaplanowany bardzo urozmaicony program wydarzeń. Na scenie zlokalizowanej w przestrzeni arena DESIGN wystąpią znani projektanci, w tym gość specjalny: Inga Sempé, specjaliści ds. marketingu i Visual Merchandisingu czy trendwatcherzy. Zgromadzeni właściciele sklepów i projektanci dowiedzą się m.in. które produkty i dlaczego sprzedają się on-line, jakie narzędzia promocyjne sprawdzają się w reklamowaniu designu oraz w jaki sposób można zaistnieć ze swoją ofertą na rynku niemieckim.

Więcej informacji:

www.homedecor.pl

www.meble.mtp.pl

www.arenadesign.pl

reklama