Kuchnia w stylu vintage

 

Supernowoczesny sprzęt z krągłościami, ubrany w żywe barwy i błyszczącą stal. Gotuj się na vintage w swojej kuchni.

 

Kolor i styl retro - agd do kuchni


Styl retro ma się doskonale. Wystarczy rozejrzeć się po ulicach. Jeśli ktoś chce się wyróżnić, wskakuje na holenderkę z koszem przytwierdzonym do kierownicy. Zamożniejsi poruszają się mini cooperem albo urokliwym fiatem 500. Retro to także ciuchy (pastele, rozkloszowane spódnice znalezione w second handach), odpowiedni makijaż (kreski jak u Brigitte Bardot) czy miłość do winyli. Może być ona posunięta tak daleko, że nawet perfekcyjnie nagrany utwór przepuszczony przez komputer brzmi jak zdarta, ale klimatyczna płyta. Podobnie jest ze zdjęciami – choć robione najnowszym iPhonem wyglądają, jakby wyszły z wiekowego Polaroida. Jednym słowem, vintage to pomysł na życie. I nie może odstawać od niego dom.

 

Nowoczesny sprzęt kuchenny w stylu vintage


Styl ten szczególnie upodobał sobie kuchnię, tym bardziej że retromaniacy lubią gotować. Pieką chleby, ganiają na targi śniadaniowe w poszukiwaniu prawdziwych smaków (jedzą kręcone domowym sposobem lody, piją robioną na miejscu lemoniadę, próbują kuchni innych krajów) i są eko. Jednocześnie wymagają, aby sprzęt kuchenny nie tylko wyglądał, ale był po prostu dobry. Bo przecież z nową technologią żyją za pan brat – parująca tarta, dopiero co wyciągnięta z piecyka, najpierw trafi na Facebooka czy bloga, dopiero potem na talerz. Trzeba się dzielić. Niech znajomi też pieką z sukcesem.

 

Urządzanie kuchni z kolorowym agd


Skąd taka fascynacja latami 60.? Przecież większość gadżeciarzy nie pamięta tych czasów. Są jednak przekonani, że wtedy rzeczy miały duszę i nie były jednorazowe. Tęsknią za przedmiotami na dłużej. Poza tym dosyć mają masowej produkcji. Lodówka Smeg, choć można kupić ją od ręki, wydaje się unikatowa. Jest przecież w mniejszości i nie tak często zobaczymy ją w domach. Ma też wyższą cenę, co oznacza, że to sprzęt nie dla wszystkich. I najważniejsze – w kuchni wygląda dizajnersko i bardzo cieszy oko.

Tekst i opracowanie: Beata Woźniak
Zdjęcia: Materiały prasowe firm
Wykorzystałam: Raport przygotowany przez 4P research mix dla strefy b przy PTBRiO

 

reklama