Dobry Wzór 2025 z nową kategorią Wzornictwo rozwój i promocja

Dobry Wzór 2025 z nową kategorią – światowa premiera w świecie designu!

Zaproszenia

15 lipca 2025 ruszyła kolejna, 32. edycja konkursu Dobry Wzór 2025, a 15 sierpnia – zakończył się okres Early Birds, gwarantujący projektantom i firmom niższe koszty zgłoszenia. To jednak nie koniec promocji przygotowanych przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego – niespodzianki czekają na podmioty zgłaszające się do trzeciej kategorii konkursu Wzornictwo: rozwój i promocja. Każdy zgłaszający otrzyma pakiet promocyjny Basic – bezpłatnie!

Nowy rozdział w historii Dobrego Wzoru – wspieramy przyszłość projektowania

To jest absolutna nowość, kategoria, jakiej nie ma żaden konkurs wzorniczy na świecie – mówi dr Daniel Kraszewski, kurator 32. edycji konkursu Dobry Wzór. – To blok, którym chcemy wspierać inicjatywy promujące wzornictwo przemysłowe, a więc badania, doktoraty, kursy edukacyjne, warsztaty czy wydarzenia networkingowe – wszystko, co promuje jakość we wzornictwie, rozpoznawalność designu i dobre praktyki we wzornictwie. To przestrzeń dla inicjatyw, które inspirują zmiany i wytyczają nowe kierunki w świecie designu.

Wzornictwo: rozwój i promocja skupia się na promocji, eksploracji i rozwoju wiedzy oraz kompetencji projektowych. Obejmuje działania, takie jak: badania, organizacja wydarzeń, opracowywanie innowacyjnych procesów projektowych oraz koncepcji produktowych. Jej celem jest kształtowanie przyszłości projektowania jako zawodu i praktyki, wspierając wymianę wiedzy, budowanie społeczności oraz rozwój środowiska projektowego. 

W kategorii Wzornictwo: rozwój i promocja możesz zgłosić produkty w 2 podkategoriach: Narzędzia i metodologia w procesach wzorniczych, która obejmuje działania, które poszerzają wiedzę, procesy i narzędzia projektowe (np. badania wzornicze i strategiczne, nowe metodologie projektowe, opracowania narzędzi wspierających projektowanie cyrkularne itd) oraz Edukacja i promocja wzornictwa, podkreślająca projekty promujące świadomość, edukację i budowanie społeczności wokół designu (np. programy edukacyjne: kursy, festiwale designu, wystawy tematyczne, networking i programy wspierające młodych projektantów).

Tradycja spotyka innowację – Dobry Wzór wciąż z klasycznymi kategoriami

Konkurs Dobry Wzór to jednak nie tylko nowości. Niezmienne pozostają kategorie produktowe oraz kategorie przeznaczone dla twórców komunikacji wizualnej, brandingów, wydawnictw czy typografii.

Dobry Wzór to najstarszy konkurs wzorniczy w Polsce skierowany do producentów polskich i zagranicznych obecnych na polskim rynku. Konkurs w nowej odsłonie ma promować produkty, systemy komunikacji (zainteresowani mogą składać zgłoszenia w kategoriach: Wzornictwo produktowe i Wzornictwo systemów wizualnych) oraz badania i inicjatywy, które realnie wpływają na poprawę jakości życia, wspierają rozwój społeczny, gospodarczy i środowiskowy oraz wyznaczają nowe standardy w polskim designie (Wzornictwo: rozwój i promocja).

Zgłoszenia do konkursu Dobry Wzór 2025 przyjmowane są do 30 września 2025 roku. Od 16 sierpnia trwa drugi okres naboru – Regular. Spóźnialscy będą mogli jeszcze zgłosić swoje produkty w trybie Latecomer w dniach od 16 do 30 września 2025 roku.  

Po tym czasie nadesłane zgłoszenia zostaną ocenione przez jurorów, którzy wytypują grupę finalistów. To spośród nich wybrani zostaną laureaci konkursu, którzy otrzymają znak Dobrego Wzoru oraz tytuł Ikony.

Więcej informacji w regulaminie na stronie internetowej Dobrego Wzoru: dobrywzor.com oraz w social mediach Instytutu Wzornictwa Przemysłowego: facebook.com/InstytutWzornictwaPrzemyslowego.

WERANDA JEST PATRONEM MEDIALNYM KONKURSU
 

Zwierciadła Kalendarz Zwierciadła Kalendarz