pierwsza edycja Next Design Summit 2025 za nami

Pierwsza edycja Next Design Summit 2025 za nami! Zgromadziła ponad 580 projektantów, architektów i ekspertów związanych z designem

Zaproszenia

Muzeum Historii Polski w Warszawie stało się miejscem rozmów o przyszłości designu. Konferencja Next Design Summit 2025 zgromadziła w jednym miejscu ponad 580 architektów, projektantów i ekspertów z różnych dziedzin – od biznesu i prawa po psychologię, technologię i sztukę. 

To pierwsze w Polsce tak duże, interdyscyplinarne forum pokazujące, że tworzenie wnętrz to coś znacznie więcej niż estetyka – to sposób myślenia o przestrzeni, człowieku i relacjach między światem projektowania a światem biznesu. Dzień wypełniły inspirujące wystąpienia, rozmowy i dyskusje.

Atmosfera, jakiej nie było w polskim designie

Już od wejścia gości witała atmosfera pełna pozytywnej energii. Organizatorzy zadbali o każdy detal: od uśmiechu zespołu w recepcji, przez muzykę i scenografię, po sposób, w jaki goście byli prowadzeni przez przestrzeń muzeum. Next Design Summit stał się miejscem, w którym naprawdę chciało się być.

Publiczność żywo reagowała na każde wystąpienie: śmiech, brawa, emocjonalne reakcje i spontaniczne rozmowy po prelekcjach pokazały, że to wydarzenie trafiło w realne potrzeby branży. Wielu uczestników podkreślało, że tak inspirującej, merytorycznej, a jednocześnie przyjaznej atmosfery nie doświadczyli jeszcze na żadnej konferencji. „W takiej atmosferze wiedza zostaje w głowie na długo. Ludzie nie tylko słuchali – oni naprawdę chłonęli każde słowo” – mówili uczestnicy.

Wszystkich prelegentów osobiście wybrała Katarzyna Kraszewska, inicjatorka wydarzenia, architektka wnętrz, przedsiębiorczyni i założycielka platformy DobryProjektant.pl. Czuwała nad merytoryką, spójnością tematów i poziomem wystąpień, dzięki czemu każdy panel wnosił realną wartość i inspirował do działania.

Trzynaście mocnych głosów o przyszłości projektowania

Konferencję otworzyła Katarzyna Kraszewska, witając uczestników i wprowadzając ich w ideę Next Design Summit. Już pierwszy panel, poświęcony budowaniu marki osobistej projektanta we współpracy z deweloperami XXI wieku, nadał ton całemu wydarzeniu. Kraszewska mówiła o tym, jak zaprojektować swoją markę, by stać się partnerem w procesie inwestycyjnym – a nie jedynie wykonawcą.

W kolejnych wystąpieniach uczestnicy mogli spojrzeć na projektowanie z wielu perspektyw. Joanna Jurga, ekspertka neuroarchitektury, w prezentacji „Nie ma ludzi zdrowych – są tylko niezdiagnozowani” opowiedziała o designie przyjaznym człowiekowi.

Wojciech Plona pokazał, jak nie „zjadać własnego zysku” i budować stabilnie rozwijającą się pracownię projektową. Dagmara Brzezińska z Allegro i InPost mówiła o przywództwie opartym na empatii i relacjach. Z kolei Piotr Kalinowski (MIXD) zabrał uczestników w świat „designu doświadczeń”, a Paweł Pilarczyk udowodnił, że „AI nie zabierze ci pracy, jeśli nauczysz się na niej zarabiać”.

Nie zabrakło też rozmów o prawie i psychologii. Magdalena Miernik-Grzesiowska, rzeczniczka patentowa, przybliżyła zasady ochrony własności intelektualnej w projektowaniu, a Jarosław Gibas, socjolog, pokazał, jak komunikacja może rozwiązywać konflikty z klientami. Konferencję zamknęła Zuzanna Skalska, ekspertka trendów i innowacji, z wystąpieniem „Jesień odchodzącej ery w projektowaniu” – refleksyjnym podsumowaniem zmian, jakie czekają branżę. Jej słowa stanowiły idealną klamrę całego dnia.
 

pierwsza edycja Next Design Summit
Next Design Summit 2025 konferencja
Next Design Summit 2025
Next Design Summit 2025
Next Design Summit 2025

Nowy standard dla branży

„Chcemy, by każdy uczestnik wyszedł z Next Design Summit z wiedzą, którą da się wdrożyć następnego dnia w pracy. Bo przyszłość projektowania zależy od tych, którzy działają, nie od tych, którzy tylko o niej rozmawiają” – powiedziała Katarzyna Kraszewska.  Ten wyjątkowy dzień zakończył się w atmosferze rozmów, wzajemnego wsparcia i prawdziwego entuzjazmu. Po konferencji goście długo zostawali w przestrzeniach muzeum, wymieniając doświadczenia i kontakty.

Next Design Summit stworzył nowy standard wydarzeń branżowych – oparty na wiedzy, emocjach i poczuciu wspólnoty. Ogromne zainteresowanie konferencją przerosło oczekiwania organizatorów – na wydarzenie zabrakło biletów, a lista rezerwowa zamknęła się już na tydzień przed rozpoczęciem.

Kontynuacja i dostęp online

Z uwagi na tak duże zainteresowanie organizatorzy zapowiedzieli, że kolejna edycja – zaplanowana na połowę kwietnia 2026 roku – odbędzie się na jeszcze większą skalę, z nowymi panelami, przestrzeniami warsztatowymi i międzynarodowymi prelegentami. Dla tych, którym nie udało się uczestniczyć w listopadowej edycji, uruchomiono sprzedaż online nagrań z konferencji na stronie nextdesignsummit.pl. Materiały będą dostępne po 20 listopada 2025 roku.

Dodatkowo wszyscy uczestnicy otrzymają specjalnego e-booka z prezentacjami i najważniejszymi wnioskami z wydarzenia, by móc wracać do zdobytej wiedzy i wdrażać ją w praktyce.

Patronaty i partnerzy

Wydarzenie odbyło się pod patronatem honorowym Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP), Instytutu Wzornictwa Przemysłowego (IWP) oraz Stowarzyszenia Architektów i Projektantów Wnętrz Polskich (APWP), co podkreśla jego rangę i znaczenie dla rozwoju polskiej kultury projektowej.

Głównym patronem medialnym był Vogue Living, a wśród pozostałych patronów medialnych znaleźli się: Weranda, Wprost, Czas na Wnętrze, Design Alive, Label Magazine, F5, Archisnob, Designdoc, Nowa Warszawa oraz OKK! design.

Partnerami wydarzenia byli: BMW Inchcape Warszawa (partner strategiczny), BOCCO (mecenas), Mesmetric, LEO Surface, SKJUR, Rehau, OAKCENT, Parkiet Hajnówka, Kontakt-Simon, Sub-Zero & Wolf, KLONN, Logan Home, Intelidom Group oraz Basen i Spa.

Więcej informacji na stronie: nextdesignsummit.pl
Zdjęcia: Tomasz Ginter 

Zwierciadła Kalendarz Zwierciadła Kalendarz