jak pozycja podczas snu wpływa na bóle kręgosłupa

Jak pozycja podczas snu wpływa na bóle kręgosłupa?

Sypialnia

Kiedy leżysz w łóżku i bolą Cię plecy, zwłaszcza dolna część pleców, sen jest zwykle nie do pomyślenia. Rzucasz się i obracasz w łóżku, ale znalezienie dobrej, bezbolesnej pozycji do spania jest trudne. Dowiesz się, jak możesz oszczędzić sobie bezsennych nocy z powodu bólu w dole pleców i jak możesz nawet złagodzić ból pleców podczas snu.

Jak najlepiej spać, aby zapobiec bólu pleców?

Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz całkowicie zmieniać pozycji spania, aby uniknąć bólu w dolnej części pleców. Byłoby to bardzo trudne dla większości i zakłócałoby sen. Więc jeśli spałeś na boku całe swoje życie, możesz to robić z naszymi wskazówkami, to samo dotyczy spania bokiem i na brzuchu.

Warunkiem wstępnym jest oczywiście, że zachowujesz się również w taki sposób, że twoje plecy nie są nadmiernie przeciążone. Na przykład pozycja siedzenia przed komputerem jest optymalnie ustawiona. Gdy podnosisz coś ciężkiego, idź na kolanach, zamiast pochylać się do przodu. Nie możesz też zapomnieć o ćwiczeniach codziennie. Mogą to być zwykłe przysiady lub bieganie.

Co pomaga śpiącemu z bólem krzyżowym?

„Umieść poduszkę pod plecami kolan” - Giordano (współzałożyciel New York - centrum leczenia zdrowia fizycznego) radzi każdemu śpiącemu, w przeciwnym razie nie będziesz w stanie zapobiec wzrostowi bólu krzyżowego w nocy”. Jeśli leżysz płasko na plecach, twój kręgosłup odczuwa natężenie, w wyniku czego dyski międzykręgowe się napinają. Powoduje to ból, a w perspektywie długoterminowej nawet skolioza. W przypadku skoliozy kręgi są skręcone wokół osi podłużnej kręgosłupa, co może powodować długie, ciężkie problemy pleców. Lepiej jest zakupić materac w Gdyni renomowanej marki Hilding Anders, aby poprawić swój komfort snu. Twój kręgosłup z pewnością odpocznie od codziennych obowiązków. 
 

jak najlepiej spać aby zapobiec bólowi pleców

Co pomaga śpiącym bokiem na ból pleców?

Jeśli śpisz z boku, najlepiej jest spać z poduszką między kolanami. „To wspiera kręgosłup pozostania w nocy w optymalnej orientacji” - wyjaśnia Giordano. Fizjoterapeuta zaleca to stanowisko każdemu, kto musi poradzić sobie z przepukliną dysku lub skoliozy, ale także w zakresie zapobiegania problemom pleców.

Z reguły wystarczająca jest normalna, dobrze wypełniona poduszka. Wiele śpiących bokiem twierdzi, że przylegają na poduszkach z boku, które są dłuższe niż normalne poduszki i rozciągają się na górną część ciała. Pomagają zapobiec przechylaniu klatki piersiowej w nocy i możesz skręcić kręgosłup, co może również prowadzić do paskudnego bólu w dolnej części pleców. Może to też powodować bóle głowy o czym przeczytasz na: https://sleepinghouse.pl/artykul/pozycja-podczas-snu-a-bole-glowy.

Jak osoby śpiące na brzuchu unikają bólu pleców?

Każdy, kto śpi na brzuchu i cierpi na ból pleców, powinien zawsze umieszczać poduszkę pod brzuchem i miednicą tak, aby miednica była lekko uniesiona. Ponieważ leżąc płasko na materacu bez poduszki, obciążasz kręgosłup i zwiększasz istniejący ból w dolnej części pleców. Najlepiej używać miękkiej, ale dobrze wypełnionej poduszki. 
 


Co na ogół pomaga podczas snu z bólem pleców?

Te aspekty pomogą Ci również przetrwać noc bez bólu pleców i obudzić się rano sprawnym:

1. Jeśli odczuwasz ból pleców, zwróć także uwagę na szyję

„Śpij tylko z poduszką pod głową", radzi Giordano. „Czasami ból pleców pogarsza się, gdy głowa jest ustawiona nieprawidłowo w łóżku". Jeśli szyja zgina się zbyt mocno podczas snu, powstały ucisk i ból mogą promieniować w dół kręgosłupa do dolnej części pleców. Osoby śpiące na boku i na plecach najlepiej śpią na poduszce podtrzymującej kark. 

2. Wybierz materac o średniej grubości

Znalezienie najlepszego materaca dla swoich potrzeb to sztuka sama w sobie. Ortopeda radzi, aby nie wybierać materaca, który jest zbyt miękki na bóle pleców, nie podtrzymuje wystarczająco kręgosłupa, ani zbyt twardy. Według Giordano najlepiej wybrać średni, w razie wątpliwości nieco twardszy model. Materace znajdziesz na: https://sleepinghouse.pl/artykul/jaki-materac-przy-bolach-plecow.

co pomaga podczas snu z bólem pleców

3. Sprawdź warunki snu

Im lepiej śpisz, tym niższe ryzyko budzenia się z bólem pleców. Powinieneś zrobić wszystko, aby zoptymalizować swoje otoczenie w celu relaksującego snu. Oznacza to między innymi, że twoja sypialnia powinna być w miarę chłodna (maksymalnie 18 stopni) i ciemna, a sen nie powinien być przerywany przez chrapanie ukochanej osoby. W takim przypadku powinieneś pomyśleć o oddzielnych łóżkach lub sypialniach. 

Ból pleców i twoja pozycja snu są ściśle powiązane. Zainwestuj w dobrą poduszkę oraz materac i użyj ich, jak poleca to ortopeda Giordano - wtedy ogromnie zwiększysz swoje szanse, aby obudzić się w przyszłości bez bólu pleców.

MATERIAŁ PARTNERA